Målet med denne siden er å veilede deg gjennom prosessen med et KID-bytte. Her vil du finne steg-for-steg forklaringer som vil sørge for en forutsigbar prosess. Det er viktig at KID-byttet gjennomføres på en tydelig og nøye måte, slik at man unngår å tape et trekk.
Kort oversikt over stegene som du trenger å ta:
Steg 1: Opprett en ny konto via nettbanken deres eller be banken om å opprette den for dere. Når kontoen er opprettet, fyll ut "Bestillingsskjema for OCR og AvtaleGiro" (fylle ut kun pkt 1 og 15). Fyll ut "Bestill Elektronisk signering for AvtaleGiro". Send en epost til banken deres med de to skjemaene som vedlegg.
Steg 2: Last opp en liste av kontakter her. Last ned en liste av nåværende avtaler (navn, trekkdato, beløp og intervall). Fyll ut skjemaet "Bestill KID-bytte". Motta bekreftelse på KID-bytte dato og ta kontakt med din gamle IT-leverandør (avtale siste trekk).
Steg 3: Last opp en formatert og oppdatert liste av dine avtaler senest 10-12 dager før KID-bytte datoen her.
Steg 4: Importer dine historiske betalinger.
Ønsker du å starte en kid-bytte prosess eller få mer informasjon om dette fyll ut skjemaet under.
Ta kontakt ang. kid-bytte
Kid-bytte gjelder: