Målet med denne siden er å veilede deg gjennom prosessen med et KID-bytte. Her vil du finne steg-for-steg forklaringer som vil sørge for en forutsigbar prosess. Det er viktig at KID-byttet gjennomføres på en tydelig og nøye måte, slik at man unngår å tape et trekk.
Kort oversikt over stegene som du trenger å ta:
Steg 1: Opprett en hjelpekonto via nettbanken eller be banken om å opprette den for dere. Når kontoen er opprettet, fyll ut "Bestillingsskjema for OCR og AvtaleGiro" (fyll ut kun pkt 1, 14 og 15). Send en epost til banken deres med skjemaet som vedlegg.
Steg 2: Last opp en liste av kontakter her. Last ned en liste av nåværende avtaler (navn, trekkdato, beløp og intervall). Fyll ut skjemaet "Bestill KID-bytte". Motta bekreftelse på KID-bytte dato og ta kontakt med din gamle IT-leverandør (avtale siste trekk).
Steg 3: Last opp en formatert og oppdatert liste av dine avtaler senest 10-12 dager før KID-bytte datoen her.
Steg 4: Importer dine historiske betalinger.
Ønsker du å starte en kid-bytte prosess eller få mer informasjon om dette fyll ut skjemaet under.
Ta kontakt ang. kid-bytte
Kid-bytte gjelder: