Priser
Priser i Cornerstone
Oppstart: kr. 795,- eks. mva
Månedlig: kr. 79.-/mnd eks. mva
Priser hos Evry (september 2021)
Årlig: kr. 3750,- eks. mva
Per enkelt oppslag: kr. 0,- eks. mva
Per vask oppslag: kr. 0,25 eks. mva
Engangskostnad for eksisteriende kunder ved konvertering ved til nytt folkeregister: 2500,- eks. mva
Etableringskostnad for tilgang til folkeregisteret for nye kunder: 1250,- eks. mva
Fremgangsmåte:
For å bruke det moderniserte Folkeregisteret (FREG) via infotorg, gjør følgende:
- Godkjenne Skatteetatens bruksvilkår
Skatteetaten krever at alle virksomheter godkjenner bruks- og delingsvilkår, samt viser til eksisterende rettighetspakke, for å få rett til å hente opplysninger fra modernisert Folkeregister. Søk om tilgang her. - Tildele TietoEVRY rettigheter i Altinn
Når søknaden er behandlet og godkjent, vil din virksomhet motta en melding fra Skatteetaten. Dere må deretter gå videre til “Delegere tilgang til ekstern virksomhet”. Legg inn de fire første bokstavene for TietoEVRY Norway AS: Tiet, i tillegg til organisasjonsnummeret: 933 012 867. - Gi beskjed til TietoEVRY når steg 1 og 2 er gjennomført
For at TietoEBRY skal kunne ta prosessen videre må de få vite når virksomheten har godkjent Skatteetatens bruksvilkår og delegert tilgang til TietoEVRY. Send over kopi av tillatelse. (OBS! TietoEVRY mottar ikke varsel om at rettigheten er delegert til dem, så de må informeres når dette er utført. ) - Signere nye avtaler med TietoEVRY
Med nytt Folkeregister endrer TietoEVRY rolle fra distributør til databehandler. I tilknytning til denne endringen må virksomheten inngå nye avtaler; databehandleravtale og kommersiell avtale, for å regulere nytt forhold mellom partene. Din virksomhet må signere og returnere begge avtalene til onlineservice@tietoevry.com. Avtaler finner du her.
Dere trenger ikke sende ny integrasjonsavtale hvis dere allerede er kunde hos TietoEvry og Infotorget. - Når tilgangen på på plass (og at du har fått en kode som avsluttes med INT), fyll ut skjemaet under "Bestill integrasjon mot folkeregisteret" slik at vi i Cornerstone kan sette opp funksjonen i deres rom.
Dette må gjøres i løpet av 2021.
Se veiledninger med skjermbilder fra Skatteetaten her:
Se også video fra Altinn: https://vimeo.com/533856189
Vær obs på at det som skal delegeres er rettighet "På vegne av", ikke "Oppslag"!
Det er i utgangspunktet Daglig leder eller styreleder/rolle med begrenset signeringsrett som har rettighet til å gi fullmakt, men disse rollene kan delegere myndigheten videre i Altinn.
Det er ikke nødvendig med en egen avtale med Digitaliseringsdirektoratet for kunder eller systemleverandører
Ved behov for bistand knyttet til delegering i Altinn, kontakt Altinn: Altinn - Hjelp
Integrasjon
Avtale om tilgang til DSF - Integrasjonsløsning med Cornerstone